|
Τα prints, παραδοσιακά και hi-tech, είναι της μόδας αυτή την άνοιξη. Εικόνες όπως το γραμμικό σχέδιο του Empire State Building ή ενός εντυπωσιακού κολιέ, γίνονται στάμπες πάνω σε φορέματα, φούστες και σακάκια. Περίεργα θαλάσσια τέρατα, ερπετά, ψάρια και άλλα φανταστικά σχέδια αποτυπώθηκαν στα υφάσματα που χρησιμοποίησαν οι σχεδιαστές για τις δημιουργίες τους. Η μαγεία του print, μια φουτουριστική αλχημεία χρωμάτων και μοτίβων, εξαπλώθηκε με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας. Υπάρχουν σχεδιαστές όπως ο Dries Van Noten και ο Jean Paul Gaultier, που επιμένουν παραδοσιακά σε tribal και ethnic μοτίβα. Υπάρχουν και άλλοι που υλοποιούν τις εικόνες που βλέπουν στα όνειρά τους, με τη βοήθεια του υπολογιστή τους. |
Pixillating, exploding, enhancing είναι οι πιο δημοφιλείς όροι που περιλαμβάνονται σε εγχειρίδια ψηφιακού σχεδιασμού του 21ου αιώνα. Αυτές οι τεχνικές απέχουν κατά πολύ από εκείνες των κινέζων που έφτιαξαν πριν από 1000 χρόνια, στο χέρι, τις επίσημες στάμπες των ενδυμάτων της Δυναστείας των Song. Οι σύγχρονες δημιουργίες είναι ωστόσο εξίσου ελκυστικές. Η φετινή και τελευταία ανοιξιάτικη συλλογή του Alexander McQueen, που παρουσιάστηκε στην επίδειξη-υπερπαραγωγή με τίτλο “Plato’s Atlantis”, ήταν γεμάτη ζωηρά, έντονα χρώματα και ψηφιακά κατασκευασμένα prints εμπνευσμένα από τις καταδύσεις του σχεδιαστή στις Μαλδίβες. Το φόρεμα “Manta” από αυτή τη συλλογή είναι sold out, αλλά το “D-Manta” clutch με το φερμουάρ, που έχει το ίδιο print, πωλείται ακόμα. |
Ο Erdem Moralioglu, ο απόφοιτος του Royal College of Art του οποίου τα επιτηδευμένα florals έχουν ήδη φορεθεί από τις Michelle Obama, Samantha Cameron, Sarah Brown, Cameron Diaz και Sienna Miller, λέει ότι αυτά τα μοτίβα είναι εμπνευσμένα από την εποχή. «Για την Άνοιξη, ξεκίνησα μελετώντας ανθολόγια και βοτανολογικές περιγραφές της βικτοριανής εποχής και είδα εκατοντάδες λουλούδια. Ανάμιξα τις εικόνες αυτές και έπαιξα με τους τόνους για να βάλω δίπλα-δίπλα αυτούς που παραδοσιακά οι άνθρωποι θεωρούν αταίριαστους. Αν και επεξεργάστηκα τα πάντα με το computer, το θέμα μου έχει οργανική προέλευση. Μου αρέσει να δημιουργώ οφθαλμαπάτες. Να νομίζουν ότι το ρούχο π.χ. έχει πάνω αληθινά λουλούδια ή σταγόνες βροχής», εξηγεί. |
Η Holly Fulton, μία από τις ανερχόμενες σχεδιάστριες στο London Fashion Week και απόφοιτη του ίδιου κολλεγίου, εντυπωσίασε αυτή τη σεζόν με φορέματα και κοσμήματα εμπνευσμένα από τρία διάσημα κτίρια της Ν. Υόρκης, το Empire State, το Chrysler και το Rockefeller Center. Η Fulton, που δεν έχει κανένα πτυχίο αρχιτεκτονικής, σχεδίασε τις εικόνες αυτές στο χέρι, τις σκανάρησε και μετά τις επεξεργάστηκε στον υπολογιστή για να δημιουργήσει το δικό της φουτουριστικό-Art Deco εφέ.
|
Τέλος, η ελληνίδα star του Central Saint Martins, Mary Katrantzou, συνεργάστηκε με τον τεχνίτη επεξεργασίας φυσητού γυαλιού, Peter Layton, έναν από τους κορυφαίους της Ευρώπης. Η ίδια φωτογράφησε στάδια της διαδικασίας παραγωγής γυάλινων αντικειμένων και μετέτρεψε τις φωτογραφίες σε ψηφιακές εικόνες που συνδύασε με ρίγες και άλλα γραμμικά μοτίβα.
Η καθηγήτρια Clare Johnston, που ηγείται το τμήματος υφασμάτων στο Royal College of Art, βλέπει μία «έκρηξη» στην παραγωγή νέων prints όπως αυτή που είχε παρατηρηθεί στα 60’s και 70’s. Ακόμα και αλυσίδες καταστημάτων έτοιμου ενδύματος όπως τα Marks & Spencer λανσάρουν πλέον exclusive, περιορισμένης κυκλοφορίας κομμάτια διακοσμημένα με digital prints.
Επιμέλεια: Ελένη Σενδόνα |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου