Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Ξοδεύουμε € 210 εκατ. για να δείχνουμε νεώτεροι

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 
 
Μάχη με τον χρόνο δίνουν ολοένα και περισσότεροι Έλληνες, οι οποίοι προσπαθούν να διατηρήσουν για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα μια υγιή και νεανική εικόνα. Η τάση, που σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τον σύγχρονο τρόπο ζωής αλλά και με τη μακροβιότητα, ευνοεί την αγορά σχετικών φαρμάκων και ειδικών σκευασμάτων, τα λεγόμενα life style. Πρόκειται για σκευάσματα τα οποία προορίζονται για την καταπολέμηση προβλημάτων υγείας σε συνδυασμό με τη διατήρηση μιας καλής «εικόνας», όπως είναι η παχυσαρκία, η στυτική δυσλειτουργία, οι ρυτίδες, η φαλάκρα, οι κιρσοί.
Αν και σε ορισμένες κατηγορίες οι πωλήσεις εμφανίζουν κάμψη, ειδικοί θεωρούν ότι τα φάρμακα life style αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη αγορά για τις φαρμακευτικές εταιρείες, ελληνικές και πολυεθνικές, καθώς ολοένα και περισσότεροι πενηντάρηδες και εξηντάρηδες θα επιδιώκουν να αισθάνονται - και να φαίνονται- σαραντάρηδες. Σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω διεύρυνση της αγοράς αυτής παίζουν τόσο ο επιβαρημένος τρόπος ζωής του σύγχρονου ανθρώπου όσο και οι προβλέψεις για τη γήρανση του πληθυσμού.
Πρόκειται για μια αγορά που αγγίζει σε τζίρο τα 90 εκατ. ετησίως. Αν, μάλιστα, συμπεριλάβουμε τα συμπληρώματα διατροφής και τα προϊόντα αντιγήρανσης, που πωλούνται στα φαρμακεία, τα οποία κατατάσσονται υπό την ευρεία έννοια στα σκευάσματα life style, το ετήσιο μέγεθος της αγοράς φτάνει τα 210 εκατ. ευρώ, παρά την πτώση που καταγράφεται σε ορισμένες κατηγορίες, η οποία οφείλεται, σύμφωνα με ειδικούς, σε μεγάλο βαθμό και στο γεγονός ότι τα συγκεκριμένα φάρμακα δεν καλύπτονται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, παρά μόνο σε περίπτωση που συνδέονται με χρόνια νόσο. Πρόκειται για πρακτική η οποία θα εξακολουθήσει να ισχύει, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εν λόγω φάρμακα δεν θα περιλαμβάνονται στη λίστα που βρίσκεται υπό διαμόρφωση από το υπουργείο Υγείας.
20-25 εκατ. ευρώ για μπότοξ
Οι εξελίξεις στην ελληνική αγορά συνδέονται άμεσα με την τάση που επικρατεί παγκοσμίως και θέλει τους μεγαλύτερους σε ηλικία, άνδρες και γυναίκες, να αισθάνονται και να δείχνουν νεώτεροι. Ορισμένες, μάλιστα, κατηγορίες, όπως τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται σε θεραπείες μπότοξ, αγγίζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς αύξησης πωλήσεων. Είναι ενδεικτικό ότι οι Ελληνίδες αλλά και οι Έλληνες, όπως παρατηρούν οι ειδικοί, ξόδεψαν πέρυσι γύρω στα 20-25 εκατ. ευρώ για να εξαφανίσουν τις ρυτίδες τους με τη χρήση σκευασμάτων για θεραπείες μπότοξ, οδηγώντας τις πωλήσεις τους σε αύξηση 30%-40% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Η άνοδος που καταγράφεται στις πωλήσεις τέτοιων σκευασμάτων αναμένεται να συνεχιστεί, όπως λένε παράγοντες της αγοράς. Άλλωστε, όπως επισημαίνουν, τα συγκεκριμένα προϊόντα ακολουθούν ανοδική πορεία σε πωλήσεις, οι οποίες αυξάνονται γύρω στο 40% τα τελευταία οκτώ χρόνια. Μάλιστα, το 2009 σημειώθηκε ρεκόρ πωλήσεων των παρασκευασμάτων αυτών, όπως επισημαίνει ο κ. Δημήτρης Δαλιάνης της εταιρείας Νexus Μedicals, που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα της φαρμακοβιομηχανίας Αllergan που σκευάζει το botox. «Η άνοδος των πωλήσεων τέτοιων προϊόντων θεωρείται δεδομένη», εκτιμά ο κ. Δαλιάνης, ο οποίος τονίζει ότι στις ΗΠΑ οι θεραπείες κατά των ρυτίδων με botox και υαλουρανικό έχουν αυξηθεί κατά 700% τα τελευταία 10 χρόνια. Θεωρεί, μάλιστα, ότι οι θεραπείες αυτές, τις οποίες ονομάζουν στις ΗΠΑ lunch time treatments, αναμένεται να συνεχίσουν να καταγράφουν εντυπωσιακή άνοδο τα επόμενα χρόνια. «Όταν έχεις μια ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις», παρατηρεί χαρακτηριστικά αναφερόμενος εμμέσως στη δυναμική που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στις φαρμακοβιομηχανίες. Οι έρευνες προς την κατεύθυνση αυτή κλιμακώνονται συνεχώς, παράλληλα με την αλλαγή του τρόπου ζωής των μεσήλικων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...