Image by d'n'c via Flickr
Της ΕΦΗΣ ΦΑΛΙΔΑ/ ΤΑ ΝΕΑ
Το 2010 ήταν για τη µόδα µια συναρπαστική χρονιά. Μπήκε στο αστυνοµικό δελτίο, πρωταγωνίστησε σε χρηµατιστηριακό θρίλερ, γεύτηκε τον θρίαµβο της νέας ασιατικής αγοράς, αλλά και τις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εµπορίου
Ο κόσµος της πολυτέλειας, οι πρωταγωνιστές του συστήµατος της µόδας, οι τάσεις και οι φράσεις που κυκλοφόρησαν πέρασαν το µήνυµα ότι η εποχή είναι µεταβατική: στη µόδα δεν υπάρχουν σταρ σχεδιαστές αλλά οίκοι µε ιστορία και γενετικό υλικό γιατη δηµιουργία συλλογών. Και ακόµη, ότι δενυπάρχει ανάγκη για στυλ προς επίδειξη χωρίς δηµιουργικότητα.
Τα πρόσωπα. Η χρονιά ξεκίνησε µε ένα συγκλονιστικό γεγονός.Στις 11 Φεβρουαρίουο Αλεξάντερ ΜΑΚΚΟΥΊΝ βρέθηκε κρεµασµένος στο διαµέρισµά του στο Λονδίνο, λίγες ηµέρες µετά τον θάνατο της αγαπηµένης του µητέρας και µερικές εβδοµάδες πριν από την παρουσίαση της χειµερινής συλλογής του στο Παρίσι. Η Σκότλαντ Γιαρντ µετά την έρευνα ανακοίνωσε ότιεπρόκειτο για αυτοκτονία. Στις αρχές φθινοπώρου η εβδοµάδα µόδας του Λονδίνου σηµατοδοτήθηκε από το µνηµόσυνο του σχεδιαστή,καθώς οι παρευρισκόµενοι σε αυτό µετέτρεψαν την τελετή σε αξιοπερίεργο θέαµα µόδας.
Στη διάρκεια τηςχρονιάς δύο ονόµαταπου η απουσία τους είχε γεµίσει πολλές σελίδες σε περιοδικά και εφηµερίδες επέστρεψαν για να αναλάβουν και πάλι πρωταγωνιστικόρόλο. Η Φοίβη Φάιλο στον οίκο Celine καιο Τοµ Φορντ µε τη δική του γυναικεία πρετ απορτέ συλλογή. Η πρώτη δήλωσε µε τις καθαρές, µονοχρωµατικές, λιτές και ποιοτικές συλλογέςτης πως το νεανικό ύφος των τελευταίων σεζόν είναιξεπερασµένο. Και πως ήρθε ηστιγµή να ασχοληθούµε µε τη σύγχρονη νέα γυναίκα που διατηρεί την ψυχραιµία της και δεν πειραµατίζεται µε ό,τι ξετρελαίνειτα κορίτσια. Ο δεύτερος παραµένει άνθρωπος που αγαπάνα βλέπει τις γυναίκες να λάµπουν σε ιδιαίτερες περιστάσεις και τουςχαρίζει το όνειρο του γκλάµουρ. Στο µεταξύ, σε επίπεδο επιχειρηµατικών κινήσεων η παρουσία του πλουσιότερου γάλλου, του κ. Μπερνάρ Αρνό, ιδιοκτήτη του οµίλου LVMH στα ενδότερα των µετοχών του Hermes αναστάτωσε τον κόσµο της πολυτέλειας για την ενδεχόµενη ανάµειξή του στα πράγµατα του παριζιάνικου οίκου.
Νέα δεδοµένα. Η Ασία είναι ο φάρος σωτηρίας της µόδας. Οι οίκοι πολυτελείας, οι καταξιωµένοι σχεδιαστές, ιταλικής, γαλλικής, κεντροευρωπαϊκής ή αµερικανικής καταγωγής βλέπουν το µέλλον και τη συνέχειά τους στις αναδυόµενες αγορές της Κίνας, της Κορέας και της Ινδίας. Μέσα στη χρονιά ανοίγουν µπουτίκ και κάνουν υπερπαραγωγές επιδείξεων των συλλογών τους στις νέες τους πελάτισσες. Οι τελευταίες µαθαίνουντα µυστικά της κακοµαθηµένης παριζιάνας µε Chanel, Dior, Louis Vuitton δηµιουργίες, εκπαιδεύονται στο εκκεντρικό στυλ µέσα από τις Burberry συλλογές, διαλέγουν στρατόπεδο της ιταλικής κοµψότητας µεταξύ των προτάσεων αισθητικής που παρουσιάζουν οι οίκοι Prada, Dolce &Gabbana, Salvatore Ferragamo και Fendi. Η Κάθι Χόριντων «New York Times» στην ανταπόκρισή της από την Κίνα σηµειώνει πως «οι κινέζες εργαζόµενες κάνουν αιµατηρές οικονοµίες ενός χρόνου προκειµένου να αποκτήσουν ένα εµβληµατικό αξεσουάρ».
Οι τάσεις. Στη διάρκεια του 2010 ίσχυσαν τα πάντα. Η έµφαση στις καµπύλες µαζί και στη γράµµωση ενός γυµνασµένουκορµιού. Οι πτυχώσεις των κυµατιστών εµπριµέµάξι φορεµάτων µαζί µε τις σπορ µιλιτέρ γραµµές των χακί κοµµατιών. Το σορτς ξεχώρισε ωςκοµµάτι παντός καιρού. Φορέθηκε µε µπικίνι και λεπτά σανδάλια το καλοκαίρι, µε χοντράµάλλινα καλσόν και ψηλοτάκουνα µποτάκια τον χειµώνα. Το κάµελ έγινε η απόχρωση της χρονιάς και τα ψηφιακά prints προέκυψαν από τις οθόνες υπολογιστών κι έδειξαν το µέλλον του σχεδιασµού υφασµάτων. Το ανδρόγυνο στυλ συνεργάστηκε µε τη µίνιµαλ άποψη αλλά απέκτησε θηλυκότητα χάρη στο οπλοστάσιο της γυναικείας γοητείας µε τη συνύπαρξη δέρµατος και δαντέλας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου